مدت زمان اعتبار ترجمه رسمی چقدر است؟

انقضا مدت زمان اعتبار ترجمه مدارک- دارالترجمه رسمی جوان

اعتبار مدارک ترجمه شده دائمی نیست!!! شاید تعجب کنید که مدت اعتبار مدرک ترجمه شده به صورت همیشگی نیست و مدت اعتبار مدارک ترجمه شده برای سفارت‌ها و کنسولگری‌ها ممکن است در هر کشور و حتی در هر نوع مدرک متفاوت باشد. این مدت زمان بستگی به سیاست‌ها و قوانین هر کشور وارد کننده و همچنین نوع مدرک ترجمه شده دارد و این اعتبار ترجمه رسمی برای مدارک مختلف مانند مدارک تحصیلی، اسناد ازدواج، ویزا و شناسنامه؛ میتواند بین ۶ تا ۱۲ ماه باشد. که بعد از این مدت، مدرک شما نیاز به ترجمه مجدد دارد و باید اعتبار مدارک شما تمدید شود.

در زیر به برخی از موارد مهم درباره مدت اعتبار مدارک ترجمه شده برای سفارت‌ها و کنسولگری‌ها اشاره خواهیم کرد:

تقسیم بندی اعتبار اسناد و مدارک

مدت زمان اعتبار مدارک ترجمه شده به ۳ دسته تقسیم می شود:

  1. اعتبار کوتاه مدت: اعتبار کوتاه مدت اسناد معمولا بین یک تا دو ماه است. گواهی عدم سوء پیشینه در این دسته قرار میگیرد.
  2. اعتبار میان مدت: اسنادی که در این دسته قرار میگیرند اعتباری بین ۱ تا ۶ ماه دارند مانند کارت ملی، سندازدواج، سند خودرو، سند مالکیت و شناسنامه
  3. اعتبار بلند مدت: مدارکی که مدت اعتباری برای آنها تعریف نمی شود در این دسته قرار میگیرند. ریزنمرات، دانشنامه تحصیلی، مدرک دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی دارای اعتبار بلند مدت هستند.

اطلاع از اعتبار ترجمه مدارک رسمی

بر روی ترجمه  رسمی  اسناد اعتبار آنها به مانند فرمت  روبرو درج می شود:

True Translation Certified- 14 June 2022- Tehran-Iran

اما تاریخ انقضا ترجمه مدارک معمولا بر روی آنها درج نمی شود و باید با توجه به تاریخ ترجمه و نوع مدرک، اعتبار ترجمه را محاسبه نمایید.

نمونه اعتبار ترجمه مدارک

مدت اعتبار ترجمه رسمی مدارک به چه عواملی بستگی دارد؟

به صورت کلی این اعتبار  به سه عامل بستگی دارد:

۱٫نوع مدارک و اسناد

۲٫ سفارت و یا درخواست کننده مقصد

۳٫تمدید مهر دادگستری و امورخارجه

 

مدت اعتبار مدارک ترجمه شده برای سفارت آمریکا چقدر است؟

سفارت آمریکا به مانند مدت اعتبار مدارک ترجمه شده برای سفارت ایتالیا، ۶ ماه اعتبار  برای مدارک در نظر گرفته است. همچنین برای سفارت کانادا و آلمان نیز  این اعتبار ۶ ماه میباشد.

 

دارالترجمه رسمی جوان

دفتر ترجمه جوان به عنوان یکی از بهترین دارالترجمه های رسمی مشهد، انواع مدارک رسمی و غیر رسمی را به زبان های مختلف انگلیسی، ایتالیایی، عربی، ترکی استانبولی، فرانسوی به صورت حضوری و آنلاین و با دقت بالا ترجمه می نماید. برای ترجمه و یا دریافت مشاوره با مترجمان معتبر دفتر ترجمه جوان در ارتباط باشید. ( تماس با دارالترجمه رسمی جوان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. با استفاده از این وب‌سایت، با خط‌مشی حفاظت از داده‌ها ما موافقت می‌کنید.
اطلاعات بیشتر