نحوه دریافت تایید مدارک تحصیلی

نحوه دریافت تایید مدارک تحصیلی

آن دسته از افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر خارج کشور،و یا حتی کار کردن در خارج از کشور را دارند،نیاز به ارائه ترجمه مدارک تحصیلی دارند.اکثر دانشگاه های معتبر خارج از کشور در روند پذیرش دانشجو،از افراد متقاضی درخواست ارائه ترجمه رسمی مدارکی همچون دیپلم و ریز نمرات دبیرستان و گواهینامه و ریز نمرات پیش دانشگاهی را دارند.در مقاله نحوه دریافت تایید مدارک تحصیلی از دارالترجمه رسمی جوان،تمامی مراحل دریافت تایید مدارک تحصیلی که برای ترجمه به آن نیاز دارید را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛با ما همراه باشید.

 

مراحل دریافت تایید مدارک تحصیلی

برای ترجمه مدارک تحصیلی توسط دارالترجمه رسمی،ابتدا می بایست تایید مدارک تحصیلی از سازمان صادر کننده آن مدارک دریافت شود.به طور کلی مدارک دانشگاهی در کشور ایران توسط سازمان وزارت علوم،سازمان وزارت بهداشت و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد صادر می شوند.نکته قابل توجه این است که مراحل دریافت تاییدیه از هریک از این سازمان ها متفاوت با دیگری می باشد.

اما برای ترجمه مدارک تحصیلی صادر شده از سوی هر یک از این سازمان ها،می بایست پس از فارغ التحصیلی و دریافت مدارک،این مدارک توسط سازمان صادر کننده آن مدارک تایید شده،و مهر آن سازمان را دریافت کنند.

نحوه دریافت تایید مدارک تحصیلی

دریافت تایید مدرک تحصیلی وزارت علوم

دانشجویانی که مدارک آن ها توسط وزارت علوم صادر می شود؛می بایست پس از فارغ التحصیل شدن مراحل آزاد سازی و لغو تعهد را انجام دهند. پس از انجام مراحل آزاد سازی،می بایست برای ترجمه رسمی،تایید مدارک تحصیلی توسط خود وزارت علوم انجام شود.

در گذشته فارغ التحصیلان برای دریافت تاییدیه از سوی وزارت علوم، می بایست با مراجعه حضوری به آدرس وزارت علوم مراحل تایید را انجام می دادند.اما از فروردین ۹۸ به بعد، تمامی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، علمی-کاربردی و غیرانتفاعی بر اساس اطلاعیه جدید سازمان دانشجویان،می توانند با مراجعه به سامانه سجاد، اقدام به دریافت تایید مدارک تحصیلی خود از وزارت علوم کنند.

 

دریافت تایید مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برخلاف دانشگاه های دولتی که زیر نظر وزارت علوم هستند، توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد نظارت می شوند.فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد می بایست برای ترجمه مدارک تحصیلی خود، تایید سازمان مرکزی را دریافت کنند. دانشگاه آزاد نیازی به انجام فرایند آزاد سازی ندارد.بنابراین دانشجویان دختر پس از فارغ التحصیلی، و دانشجویان پسر در صورت داشتن کارت پایان خدمت.می توانند با مراجعه به بخش فارغ التحصیلان دانشگاه خود تایید مدارک خود را دریافت کنند.

 

دریافت تایید مدارک تحصیلی وزارت بهداشت

آن دسته از افرادی که مدارک تحصیلی خود را از وزارت بهداشت دریافت کرده اند.برای ترجمه مدارک خود، نیاز به مهر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارند. فارغ اتحصیلان می توانند برای دریافت این مهر، با مراجعه حضوری به ساختمان وزارت بهداشت،اقدام به تایید مدارک خود کنند.

نکته: مدارک آن دسته از دانشجویان پزشکی که از دانشگاه آزاد فارغ اتحصیل می شوند نیز، صادره از وزارت بهداشت می باشند. بنابراین ترجمه این مدارک، نیازمند تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت می باشد.

نحوه دریافت تایید مدارک تحصیلی

 

آیا گواهی های آموزشی قابلیت ترجمه رسمی و تایید را دارند؟

گواهی های آموزشی که توسط سازمان فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، دوره های کوتاه مدت ادارات دولتی، شرکت های خصوصی و مراکز زبان صادر می شوند، قابل ترجمه رسمی می باشند. اما ترجمه این مدارک نیاز به شرایط خاص یا مدرک پشتیبان دارد.برای ترجمه گواهی های صادر شده توسط سازمان فنی و حرفه ای، می بایست تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه را به همراه کد مهارت بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کنید.

برای ترجمه گواهی های مربوط به سازمان جهاد دانشگاهی و ادارات دولتی،می بایست ابتدا مهر و امضای سازمان مربوطه را دریافت کنید.برای ترجمه گواهی های آموزشی موسسات زبان و شرکت های خصوصی نیز،می بایست روزنامه رسمی ارائه نمود.

نحوه دریافت تایید مدارک تحصیلی

دارالترجمه رسمی جوان

دارالترجمه رسمی جوان با دارا بودن تیمی مجرب و زبده پیشنهادی مطمئن و قابل اعتماد برای شما همراهان عزیز می باشد. شما عزیزان می توانید جهت دریافت تایید مدارک تحصیلی،همانند کد صحت و ترجمه رسمی، مدارک خود را به تیم رسمی جوان بسپارید.

دارالترجمه رسمی جوان، به عنوان دارالترجمه رسمی دادگستری مشهد با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی های مربوطه،کار ترجمه شما در حوزه ترجمه اسناد و مدارک مشهد و ترجمه مقاله و کتاب مشهد همراهان گرامی را به بهترین شکل و با بالا ترین سرعت ممکن  انجان خواهد داد.شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از نحوه ارائه خدمات با کارشناسان و مشاوران تیم رسمی جوان تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. با استفاده از این وب‌سایت، با خط‌مشی حفاظت از داده‌ها ما موافقت می‌کنید.
اطلاعات بیشتر