دریافت تایید سفارت آلمان

دریافت تایید سفارت آلمان

برای مهاجرت و یا سفر به کشور آلمان،می بایست یکی از انواع ویزای آلمان را دریافت کنید.برای دریافت ویزا می بایست مدارک خود را به طور کامل به سفارت آلمان تحویل دهید.البته این مدارک را می توانید به کنسولگری مرتبط با سفارت آلمان نیز ارائه دهید.دریافت تایید مدارک ارائه شده، یکی از مهم ترین مراحل دریافت ویزا می باشد.البته امروزه این امر کار ساده ای نیست.در مقاله دریافت تایید سفارت آلمان،که توسط دارالترجمه رسمی مشهد شماره ۱۰۲۶ تدوین شده است،اطلاعاتی در زمینه مدارک و هزینه تایید مدارک در سفارت آلمان ارائه می دهیم.با ما همراه باشید.

 

برای چه کارهایی باید وقت تایید مدارک سفارت آلمان بگیریم؟

همانطور که پیش تر گفته شد،یکی از مهمترین مراحل برای اخذ ویزا، تایید مدارک توسط سفارت آلمان می باشد. ویزای دانشجویی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و یا ویزای اقامت دائم همگی نیاز به دریافت تایید سفارت دارند. تمامی متقاضیان می بایست از قبل برای تعیین و گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان اقدام کنند. اما نکته قابل توجه این است که هر متقاضی می بایست به صورت جداگانه اقدام کند.یعنی سفارت فقط به صورت فردی وقت تعیین کرده و برای یک گروه وقت تعیین نمی کند.

دریافت تایید سفارت آلمان

شما عزیزان می توانید برای مواردی همچون تایید اصل مدارک، تایید کپی برابر با اصل مدارک،درخواست گواهی های کنسولی،  تایید امضا و تابعیت و خانواده اقدام به درخواست تعیین وقت از سفارت آلمان کنید.

 

نحوه درخواست تأیید مدارک

برای درخواست تایید مدارک سفارت آلمان، می بایست به صورت حضوری اقدام کنید. برای این کار می توانید به کنسول سفارت و یا باجه امور حقوقی مراجعه کنید. البته این امکان وجود دارد که افراد دیگری همچون اقوام، آشنایان،دارالترجمه ها و وکلای دادگستری اقوام به درخواست تایید مدارک از طرف شما کنند. در چنین شرایطی ارائه وکالتنامه از طرف شخص مراجعه کننده الزامی نمی باشد.

نکته:مدارکی که توسط پست از آلمان ارسال شده و یا از طریق ادارات آلمانی باشند،به طور معمول تایید نمی شوند.

 

تایید مدارک تحصیلی توسط سفارت آلمان

دانشجویان جهت دریافت پذیرش از دانشگاه ها و کالج های آلمان،می بایست مدارک خود را برای آن ها ارسال نمایند.اما این مدارک در ابتدا می بایست توسط یک سازمان یا مرجع معتبر برای ایین دانشگاه ها تایید شوند.این تاییدیه در ایران توسط سفارت آلمان صورت می گیرد.

از این رو درخواست تعیین وقت برای تایید مدارک دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند،بسیار مهم می باشد. تایید مدارک در سفارت به این معنی است که برابر بودن کپی های ترجمه مدارک با اصل آنها بررسی شده و سپس این مدارک برای دریافت پذیرش به دانشگاه های آلمان ارسال شوند.

بنابراین سفارت آلمان اصل مدارک یا ترجمه مدارک شما را تایید نمی کند.بلکه کپی مدارک را در صورت برابر بودن با اصل آن مهر نموده و این مدارک را آماده ارسال به دانشگاه های آلمان می کند.بنابراین دانشجویان برای مصاحبه با سفارت آلمان نیاز دارند مدارک خود را ترجمه نموده و کپی آن را به تایید برسانند.شما عزیزان می توانید مدارک خود را برای ترجمه رسمی به دارالترجمه رسمی جوان بسپارید.

مدارک تحصیلی،یکی از اصلی ترین مدارکی است که در روز مصاحبه باید به سفارت ارائه شود.مدارک تحصیلی برای دریافت تایید سفارت آلمان می بایست توسط مترجمان رسمی به زبان آلمانی ترجمه شوند.به علاوه این مدارک می بایست مهر وزارت خارجه و دادگستری را نیز دریافت کنند.همچنین مدارک انگلیسی برای دریافت تایید سفارت آلمان،می بایست مهر تایید سازمان مربوطه را داشته باشند. دارالترجمه رسمی مشهد،مدارک شما عزیزان را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت ترجمه رسمی نموده،و مهر تایید دادگستری و وزارت خارجه را نیز برای شما دریافت می نماید.

مدارک مورد نیاز برای تایید دریافت تایید سفارت آلمان

۱٫اصل مدارک رسمی ایرانی

برای تأیید اسنادی همچون سند ازدواج،زوجین می بایست اصل شناسنامه خود را ارائه دهند.در صورتی که ازدواج به صورت وکالتی باشد،می بایست یک کپی از وکالتنامه نیز ارائه شود. البته بدون ترجمه. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در قانون کشور آلمان، ازدواج هایی که با استفاده از وکالتنامه عام انجام شده، قابل قبول نمی باشد. وکالتنامه عام،وکالتنامه ای است که نام همسر آینده در آن ذکر نشده باشد.

 

۲٫ترجمه مدارک رسمی ایرانی

مدارک رسمی ایرانی،می بایست به وسیله مترجمان رسمی دادگستری ترجمه شده و مهر تایید دادگستری و وزارت خارجه را دریافت نمایند. ترجمه اسناد و مدارک می بایست به صورت کامل و صحیح، برگردان محتوای مدارک اصلی باشد.به علاوه کپی های متصل به ترجمه نیز می بایست کامل و صحیح باشند.

 

۳٫کپی گذرنامه یا کارت ملی صاحب مدرک

یکی دیگر از مدارکی که باید به سفارت آلمان ارائه شود، کپی گذرنامه یا کارت ملی فردی باشد که صاحب مدارک است. به علاوه شماره تلفن صاحب مدارک می بایست بر روی این کپی درج شده باشد. این امر برای پاسخگویی به سوالات احتمالی صورت می گیرد.

 

هزینه تایید مدارک سفارت آلمان

در سفارت آلمان، هزینه تایید مدارک متفاوت می باشد. این هزینه ها به نوع مدارک بستگی دارد.نکته قابل توجه این است که تایید مدارک تحصیلی دانشجویان به طور معمول رایگان می باشد. البته در صورتی که دانشجویان بتوانند از یکی از دانشگاه های آلمان  نامه پذیرش یا گواهی معتبر را دریافت نمایند.

هزینه های مربوط به دریافت تایید سفارت آلمان برای مدارک به طور کلی به دو دسته تقسیم می شود.این دو دسته عبارتند از:

  1. ۴۵ یورو برای سایر مدارک ( احکام دادگاه، گواهی سوء پیشینه، سایر گواهی ها).
  2. ۲۵ یورو برای شناسنامه ایرانی، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد.

 

ضمنا در صورتی که مدارک شما از سوی سفارت آلمان تایید نشود، نیمی از این مبالغ مسترد می گردد.

دارالترجمه رسمی جوان

دارالترجمه رسمی جوان،یکی از معتبرترین و بهترین دارالترجمه های رسمی در مشهد وحتی ایران می باشد.این مجموعه با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های مربوطه،کار ترجمه شما همراهان گرامی را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.در دارالترجمه رسمی جوان،ترجمه شما عزیزان توسط مترجمین زبده و مجرب که از مترجمین مورد تایید سفارت آلمان میباشد؛ انجام شده و در صورت تمایل امکان ویرایش آن نیز وجود دارد.جهت دریافت خدمات ترجمه،با کارشناسان و مشاوران این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

2 دیدگاه

  1. سلام.وقت بخیر .
    در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    • Javan Translation Official گفت:

      سلام برای دریافت تاییدیه سفارت آلمان روی مدارک در حال حاضر بایستی از طریق ویزا متریک اقدام کنید ولی متاسفانه گرفتن وقت از ویزا متریک برای لگالایز کردن مدارک کار آسونی نیست .
      پیشنهاد میکنیم علاوه بر اینکه خودتون برای دریافت وقت اقدام میکنید به چند نفر یا مجموعه دیگه هم بسپارید تا هر کدوم موفق به دریافت وقت شدند بهتون اعلام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

gdpr-image
این وب سایت از کوکی ها برای بهبود تجربه شما استفاده می کند. با استفاده از این وب‌سایت، با خط‌مشی حفاظت از داده‌ها ما موافقت می‌کنید.
اطلاعات بیشتر